Senin, 06 Agustus 2012

RENUNGAN JELANG TIDUR


Bismillahirrahmanirrahim..

"Ya Allah Ya Tuhanku, aku berlindung kepadaMu..
Ampunilah dosa-dosaku, dosa kedua ibubapaku, dosa guru-guruku, dan dosa rekan-rekanku..''

"Ya Allah Ya Rahman, berikanlah aku taufik dan hidayahMu..
Teguhkanlah imanku.. Kekalkan taqwaku..
Sesungguhnya iman dan taqwaku adalah sekucil bekalan di akhirat"

"Ya Allah Ya Rahim, limpahkanlah kurniaMu..
Murahkan rezekiku, panjangkan umurku, umur kedua ibu bapakku, sejahtera dan harmoniskanlah kehidupan keluargaku..
Jauhkan persengketaan di antara kami"

"Ya Allah Ya Jabbar, wujudkan sifat2 mahmudah dlm diriku..
Jauhkan sifat2 mazmumah..
Sesungguhnya sifat2 mazmumah sgt merugikanku..
Tingkatkan kesabaran dan daya ingatanku"

"Ya Allah Ya Salam, Bukakanlah pintu hatiku, lapangkanlah dadaku, dan tenangkanlah jiwaku supaya mudah aku pelajari, terima, dan fahami ilmu dunia dan akhirat"

"Ya Allah Ya Muhaimin, datangkan kepadaku sahabat-sahabat yang baik, yang soleh dan solehah, yang boleh memahami aku, dan terima aku seadanya..
Jauhkan aku drpd sahabat-sahabat yg mendorong aku melakukan kejahatan"

"Ya Allah Ya Khaliq, tunjukkan aku jalan-jalan ke pintu syurgaMu.. Jauhkan bayangan2 api neraka drpdku.. Sesungguhnya api neraka itu sangat membinasakan"

Aamiin ~

Tidak ada komentar:

Posting Komentar